TÁJÉKOZTATÓ A KÖNYVVITELI SZOLGÁLTATÁST VÉGZŐK TOVÁBBKÉPZÉSÉVEL KAPCSOLATBAN
A könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásba vételéről szóló 93/2002. (V. 5.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 5. §-ának (2) bekezdése szerint a könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásába felvételét kérő természetes személy a Korm. rendelet 1. számú mellékletében meghatározott adatokat tartalmazó kérelmet, illetve annak mellékleteit a Magyar Államkincstár Megyei Igazgatóságainak egyikénél (a továbbiakban: Igazgatóságok) nyújthatja be személyesen vagy meghatalmazott útján, továbbá megküldheti a hatóság részére postai úton a Pénzügyminisztérium címére (1369 Budapest, Pf. 481), illetve elektronikus ügyintézés keretében a https://epapir.gov.hu oldalon keresztül (Nyilvántartás témacsoportban).
Az ügyintézési határidő 60 nap.
Útmutató az adatlap kitöltéséhez
A regisztrációt segítő nyomtatványcsomag az Igazgatóságoknál, szerezhető be, amely tartalmazza:
a) a Korm. rendelet 1. számú mellékletében meghatározott adatokat tartalmazó adatlapot (a továbbiakban: adatlap),
b) az igazgatási szolgáltatási díj (továbbiakban: díj) befizetésére szolgáló készpénzátutalási megbízást (csekket),
c) a tájékoztatót az adatlap kitöltéséhez és a mellékletek benyújtásához,
d) az átvételi elismervényt.
A készpénzátutalási megbízás kivételével a nyomtatványok a Minisztérium honlapjáról (www.penzugyiszakkepzes.kormany.hu) is letölthetőek.
Az adatlapot az adatok egyértelműsége érdekében jól olvashatóan (lehetőség szerint nyomtatva, vagy tollal, nyomtatott nagybetűvel) szükséges kitölteni.
Az adatlap elején szükséges megjelölni, hogy a kérelem milyen eljárásra vonatkozik:
- a nyilvántartásba történő felvételre (a tevékenység folytatására jogosító igazolvány kiadására),
- az igazolvány pótlására (elvesztett, ellopott, megsemmisült igazolvány esetén),
- az igazolvány cseréjére [megrongálódás vagy adatváltozás (ez utóbbin belül névváltozás, szakterület-kiegészítés vagy -csere) esetén],
- a nyilvántartásban szereplő (igazolványt nem érintő) adatok (pl. lakcím) változásának átvezetésére,
- a nyilvántartásból való törlésre (az igazolvány visszavonására).
1. Az adatlapon kötelezően kitöltendő sorok:
a) A kérelmező teljes neve.
b) A kérelmező születési neve.
c) A kérelmező születési helye.
d) A kérelmező születési idejének pontos dátuma (év, hónap, nap).
e) A kérelmező édesanyjának leánykori neve.
f) A kérelmező állandó lakcíme (irányítószám, helység, utca, házszám).
g) A kérelmező tartózkodási vagy levelezési címe (irányítószám, helység, utca, házszám), amennyiben az eltér az állandó lakcímtől.
h) A kérelmező regisztrálási száma, amennyiben a kérelmező már szerepel, vagy korábban szerepelt a nyilvántartásban.
i) A kérelmező szakmai képesítésének megnevezése, amely alapján a regisztrációt kéri. Fel kell tüntetni a megnevezett szakképesítést igazoló bizonyítványnak a számát, a kiállító intézmény nevét, a kiállítás keltét. Ebben a pontban feltüntetett oklevél (oklevelek) másolatát a kérelemhez csatolni kell.
j) A kérelmező i) pontban megjelölt oklevelének, bizonyítványának kiállítását (a szakképesítés megszerzését) követő 3 éves számviteli, pénzügyi vagy ellenőrzési gyakorlat feltüntetése. [Gyakorlat helyszíne (munkahely neve), beosztás vagy munkakör, szakmai tevékenység (amelyből kitűnik, hogy számviteli, pénzügyi vagy ellenőrzési tevékenységet végzett), valamint pontos időtartam („év-hónap-nap"-tól – „év-hónap-nap"-ig, amelyből a 36 hónap szakmai gyakorlat megállapítható) megjelölése.]
A j) sor kitöltésére fokozott figyelmet kell fordítani, mert a megfelelő szakmai gyakorlat képezi az elbírálás alapját és a szakterületi besorolást azoknál a kérelmeknél, amelyeknél a 2009. január 1-jét megelőzően hatályos szabályok szerint megszerzett oklevél, bizonyítvány, illetve mérlegképes könyvelői igazolás alapján a szakképesítés szakterülete nem állapítható meg. Ilyen esetben a jelentkezőt szakmai gyakorlatának megfelelően kell a Korm. rendelet 3. § (1) bekezdés szerinti szakterületek egyikének megjelölésével regisztrálni. Azonban ha az egy-egy szakterület igazolt szakmai gyakorlata nem éri el a három évet, de együttesen meghaladja azt, akkor a jelentkező a leghosszabb szakmai gyakorlatot jelentő szakterület megjelölésével vehető fel a nyilvántartásba.
Az okleveles könyvvizsgálói képesítéssel rendelkezőt vállalkozási szakterület megjelölésével kell a nyilvántartásba felvenni. Amennyiben a vállalkozási szakterülettől eltérő más szakterület(ek)en legalább hároméves szakmai gyakorlatot igazol, úgy azon szakterület megjelölésével is regisztrálható.
k) Annak a szakterületnek a megjelölése, amelyen szerepelni kíván a nyilvántartásban (vállalkozási, pénzügyi, államháztartási, egyéb szervezeti, IFRS). A nyilvántartásban egy szakképesítést igazoló oklevél alapján csak egy szakterület regisztrálható.
A mérlegképes könyvelői oklevelek esetében az oklevélben megjelölt szakterület (ha nincs megjelölve az oklevélen a szakterület, akkor a leghosszabb szakmai gyakorlat szakterülete szerint) regisztrálható.
Az okleveles könyvvizsgálói oklevelek esetében vállalkozási szakterület regisztrálható, illetve abban az esetben, ha más szakterületen legalább hároméves szakmai gyakorlatot igazol, akkor azon szakterület megjelölésével is regisztrálható.
2. Az adatlapon nem kötelezően kitöltendő sorok:
A nem kötelezően kitöltendő sorok tartalma olyan információ, amely a kérelmező hozzájárulása esetén a Minisztérium internetes honlapján (http://penzugyiszakkepzes.kormany.hu/) elérhetőek, így a potenciális megbízók számára a számukra megfelelő szakember kiválasztásában nyújt segítséget. Ennek megfelelően a következő sorok kitöltése nem kötelező, azonban ha a kérelmező hozzájárul ezen adatok kezeléséhez, nyilvánosságra hozatalához, az számára is előnyt jelenthet, vagy megkönnyítheti a szolgáltatást végző azonosítását, illetve a hatósági eljárás lefolytatását.
Az alábbi adatok nyilvánosságra hozatalához a kitöltésen túlmenően a kérelmező hozzájárulása (adatlap 3/c. pontja) is szükséges, valamint a c) és d) pontban megnevezett oklevelek másolatát is csatolni kell:
a) A kérelmező telefonszáma, amelyen a kérelmező elérhető (pl. kapcsolattartás céljából).
b) A kérelmező elektronikus elérhetősége, amelyen a kérelmezőt értesíteni lehet.
c) A kérelmező egyéb szakmai képesítése(i), amelyek további hasznos információt nyújtanak a kérelmezőről (oklevél, bizonyítvány száma, kiállító intézmény neve, a kiállítás kelte).
d) A kérelmező államilag elismert, idegennyelv-tudást igazoló nyelvvizsgájának megjelölése (nyelv, típus, fokozat).
3. Kérelmező nyilatkozatai
Az adatlapon a kérelmezőnek nyilatkoznia kell, hogy
- a közölt adatok a valóságnak megfelelnek (ezt a miniszter ellenőrizni jogosult, a kérelmező pedig külön kérésre köteles az eredeti dokumentumokat bemutatni) és nincs tudomása olyan körülményről, amely a Korm. rendelet szerinti nyilvántartásba vételt kizárná, valamint
- tudomásul veszi, hogy a nyilvántartásban szereplő név, születési név, anyja születési neve, regisztrálási szám, igazolványszám, regisztrálási szakterület, valamint a hozzájárulása alapján egyéb nyilvántartásban szereplő adatai külön rendelkezés nélkül, a számviteli törvény 151. §-ának (10) bekezdése szerint nyilvánosak, továbbá
- a nyilvántartáshoz megadott adatok mely körének nyilvánosságra hozatalához járul hozzá (a megfelelő szövegrész egyértelműen megjelölendő). A hozzájárulás megadásával a kérelmező hozzájárul, hogy a Minisztérium internetes honlapján (http://penzugyiszakkepzes.kormany.hu/) a megjelölt adatai elérhetőek.
- a szakképesítés megszerzésétől számított legalább 3 éves számviteli, pénzügyi, vagy ellenőrzési területen szerzett szakmai gyakorlatot igazoló dokumentumot/kat csatolta (A szakképesítés megszerzését követően a munkáltató által kiadott, igazolt olyan dokumentum/ok: pl.: munkáltatói igazolás, munkaszerződés, munkaköri leírás...stb., amelyből egyértelműen kiderül a 3 év számviteli, pénzügyi, vagy ellenőrzési területen megszerzett gyakorlat).
Az adatlapon a kérelmező nyilatkozhat arról is, hogy
- az igazgatási szolgáltatási díjat a kérelmező, vagy pedig helyette és nevében (a közte és a foglalkoztatója között esetlegesen kötött megállapodás alapján) az alkalmazó szervezet fizette meg. A nyilatkozat tartalmazza a befizetést igazoló dokumentum (fizetési számlák közötti átutalási, illetve fizetési számlára postai úton történő készpénzátutalási megbízás) számát, valamint
- az eljáráshoz szükséges (a büntetlen előélet és a foglalkozástól való eltiltás hatálya alatt nem állás tényét igazoló) hatósági erkölcsi bizonyítványt nem a kérelmező csatolja, hanem annak beszerzését a postahivatalokban beszerezhető hatósági erkölcsi bizonyítvány-kérőlap kitöltése és aláírása mellett az eljáró hatóságtól kéri.
Az adatlapot a kérelmezőnek a keltezés időpontját feltüntetve alá kell írnia, e nélkül a kérelem nem nyújtható be.
Az adatlap mellékletei
Nyilvántartásba történő felvétel (a tevékenység folytatására jogosító igazolvány kiadásának) kérelmezése esetén (ide értve az új kérelem benyújtását, illetve a törlést követő új felvételi kérelmet is)
1. Kitöltött, aláírt adatlap
2. A szakképesítés megszerzésétől számított legalább 3 éves számviteli, pénzügyi, vagy ellenőrzési területen szerzett szakmai gyakorlatot igazoló dokumentum/ munkáltató által kiadott igazolás.
A dokumentumok benyújtását a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (továbbiakban: Sztv.) 151. § (5) pontja írja elő, a regisztrációs kérelem ezen dokumentumok benyújtásával teljes, ilyen formában fogadható el. A szakképesítés megszerzését követően a munkáltató által kiadott, igazolt olyan dokumentum/ok csatolása szükséges: pl.: munkáltatói igazolás, munkaszerződés, munkaköri leírás...stb., amelyből egyértelműen kiderül a 3 év számviteli, pénzügyi, vagy ellenőrzési területen megszerzett gyakorlat.
3. A továbbképzési kötelezettség teljesítéséről szóló igazolás/igazolások másolata
Az Sztv. 151. § (5) b) bd) alpontja alapján 2015. január 1-jétől a nyilvántartásba vételhez igazolni szükséges, hogy a kérelmező a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban a kérelemben megjelölt szakterületre előírt továbbképzési kötelezettségét megfelelően teljesítette.
Ennek megfelelően a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban 16 kreditpontot szükséges összegyűjteni, mely 16 kreditből legalább 8 kreditnek számviteli témakörhöz, továbbá legalább 4 kreditnek a kérelmezett szakterülethez, vagyis a mérlegképes könyvelői oklevélben (vagy az ezzel egyenértékű oklevélben) megjelölt szakterülethez kell kapcsolódnia.
A fentiek alapján elvégzett továbbképzésről szóló igazolások másolati példányait a nyilvántartásba vételi kérelemhez csatolni szükséges.
4. Szakképesítést igazoló oklevél, bizonyítvány másolata
A nyilvántartásba vételi kérelem esetén az adatlaphoz csatolni kell az igazolvány-kiadás alapjául szolgáló szakképesítést, végzettséget igazoló oklevél, bizonyítvány, igazolás másolatát:
a) A mérlegképes könyvelői bizonyítvány (ipari, mezőgazdasági, kereskedelmi (áruforgalmi), biztosítási, értékpapír-forgalmazási, pénzintézeti, vállalkozási, államháztartási, pénzügyi, továbbá nonprofit szakon)
b) A felsőfokú államháztartási vagy felsőfokú költségvetési szakképesítést igazoló oklevél.
c) Az okleveles könyvvizsgálói szakképesítésről szóló oklevél [a könyvviteli szolgáltatást végző kamarai tag és szüneteltető tag könyvvizsgálók nyilvántartását a Magyar Könyvvizsgálói Kamara (továbbiakban: Kamara) vezeti, így számukra nem szükséges a Minisztérium által vezetett nyilvántartásba is regisztrálni].
5. Hatósági erkölcsi bizonyítvány
Az adatlap melléklete továbbá egy 90 napnál nem régebbi eredeti hatósági erkölcsi bizonyítvány (az erkölcsi bizonyítvány másolata elfogadható abban az esetben, ha a kérelmező az adatlap benyújtását megelőzően hatósági erkölcsi bizonyítványt más, a miniszter által vezetett nyilvántartásba vételhez benyújtott, és az az új kérelem benyújtásakor 90 napnál nem régebbi). Az erkölcsi bizonyítványt kérő lap második oldalán a „büntetlen előélet" rovat mellett a „nem állok foglalkozástól eltiltás hatály alatt" rovatot is meg kell jelölni.
Amennyiben az ügyfél a Minisztérium által vezetett nyilvántartások (könyvviteli szolgáltatást végzők, adótanácsadók, adószakértők, okleveles adószakértők, költségvetési szervnél belső ellenőrzési tevékenységet végzők, stb.) közül több nyilvántartásba is kérelmezi egyidejűleg a felvételét, abban az esetben elegendő egy eredeti hatósági erkölcsi bizonyítványt benyújtani, azonban a további nyilvántartásba vételi kérelmek mindegyikéhez csatolni szükséges egy hitelesített másolatot (a másolat lehet bármely hatóság által vagy a kérelem benyújtásakor a Minisztérium vagy az Igazgatóságok által hitelesített másolat is).
A kérelmező választhat, hogy maga szerzi be a nyilvántartásba vételi eljáráshoz a hatósági erkölcsi bizonyítványát vagy a hatóságtól az adatlapon kéri annak beszerzését. A hatósági erkölcsi bizonyítvány hatóságtól való beszerzéséhez az adatlapon meg kell jelölni az ez irányú kérést
6. Igazolványkép
Az igazolvány elkészítéséhez szükség van 1 darab, 6 hónapnál nem régebbi igazolványképre, amelynek hátoldalán fel kell tüntetni a kérelmező nevét, valamint születési dátumát. Az igazolványhoz a fényképek szkennelésre kerülnek, így szükséges, hogy jó minőségű fénykép kerüljön benyújtásra, ezért a nyomtatóval papír alapra készített, homályos, vagy pixeles fényképek nem fogadhatók el.
7. Igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló dokumentum
A nyilvántartásba vételért fizetendő díj megfizetését igazoló dokumentum is az adatlap mellékletét képezi (a postai készpénzátutalási megbízás igazoló szelvényrészének, vagy a bankszámla megterhelését tartalmazó bankkivonatnak a másolata).
A díjat a 10032000-01460658-00000000 számú Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésű számlára kell befizetni. A befizetést az e célból rendszeresített készpénz-átutalási megbízáson (befizetési csekken) vagy banki átutalással kell teljesíteni, amelyeken a közlemény rovatban minden esetben fel kell tüntetni a befizetés jogcímét, pontosan megjelölve, hogy melyik nyilvántartásba kéri felvételét.
A könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásba vételi eljárásának díját a könyvviteli szolgáltatást végzők, az adótanácsadók, az adószakértők és az okleveles adószakértők nyilvántartásba vételével és továbbképzésével összefüggő eljárásokért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról 17/2018. (XII. 20.) PM rendelet tartalmazza.
A nyilvántartásba vétel (és az igazolvány kiállításának) díja 9.000 Ft.
Ha a kérelmező nyilatkozott az adatlapon, hogy a díjat helyette és nevében (a közte és a foglalkoztatója között esetlegesen kötött megállapodás alapján) az alkalmazó szervezet fizette meg, a bizonylaton akkor is a kérelmező nevének kell szerepelnie.
Mivel a díj a könyvviteli szolgáltatást végző természetes személy regisztrációjának, illetve az ő adataiban, státuszában bekövetkezett változások rögzítésének szolgáltatási díja, amely a természetes személyhez kapcsolódó költség, az igazgatási szolgáltatásról kiállított számlának ezért a természetes személy nevére kell szólnia. A természetes személy nevére szóló számla alapján a munkáltató által - a természetes személy helyett - megfizetett díjat a munkáltató nem számolhatja el igénybevett szolgáltatások értékeként. Ezeket a természetes személy helyett megfizetett összegeket a munkáltató személyi jellegű egyéb kifizetésként számolhatja el, a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (7) bekezdés 3. pontja, illetve 79. § (3) bekezdése alapján.
A befizetett igazgatási szolgáltatási díj a nyilvántartásba vételi eljárás díja, így nem téríthető vissza akkor sem, ha a kérelem elutasításra kerül, azaz a kérelmező nem kerül nyilvántartásba vételre, nem kap könyvviteli szolgáltatás végzésére jogosító igazolványt.
8. Egyéb szakképesítést, nyelvvizsgát igazoló oklevél (oklevelek)
Amennyiben a kérelmező az adatlapon kéri az egyéb – a nyilvántartásba vételi feltételek között fel nem tüntetett – szakképesítése(i), illetve nyelvtudása(i) nyilvánosságra hozatalát, akkor csatolni kell az ezeket igazoló dokumentumok (oklevelek, bizonyítványok) másolatát is.
9. Átvételi elismervény
Az átvételi elismervény igazolja a benyújtott okmányok átvételét. Ezt a nyomtatványt is értelemszerűen kell kitölteni, amelynek egy példánya a kérelmezőnél marad.
A nyilvántartásba felvételét kérő természetes személyt, ha a jogszabályban foglalt feltételeknek megfelel, a miniszter nevében a Minisztérium erre kijelölt szervezeti egysége a nyilvántartásba felveszi, erről a kérelmezőt közigazgatási hatósági határozatban értesíti, és intézkedik az igazolvány kiállításáról és megküldéséről.
Amennyiben a kérelmező a jogszabály feltételeire figyelemmel a nyilvántartásba nem vehető fel, a nyilvántartásba vétel iránti kérelem elutasításra kerül, erről az eljáró szerv közigazgatási hatósági határozattal értesíti a kérelmezőt.
A kérelmező a határozat felülvizsgálatát annak közlésétől számított 30 napon belül jogszabálysértésre hivatkozással kérheti a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróságtól a határozatot hozó hatóság elleni kereset indításával. A keresetlevelet az elsőfokú közigazgatási határozatot hozó szervnél kell benyújtani 3 példányban, vagy ajánlott küldeményként postára adni.
Igazolvány pótlása (elveszett, ellopott, megsemmisült igazolvány) esetén
1. Kitöltött, aláírt adatlap
2. Igazolványkép
Az igazolvány elkészítéséhez szükség van 1 darab, 6 hónapnál nem régebbi igazolványképre, amelynek hátoldalán fel kell tüntetni a kérelmező nevét, valamint születési dátumát. Az igazolványhoz a fényképek szkennelésre kerülnek, így szükséges, hogy jó minőségű fénykép kerüljön benyújtásra, ezért a nyomtatóval papír alapra készített, homályos vagy pixeles fényképek nem fogadhatók el.
3. Igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló dokumentum
A díjat a 10032000-01460658-00000000 számú Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésű számlára kell befizetni. A befizetést az e célból rendszeresített készpénz-átutalási megbízáson (befizetési csekken) vagy banki átutalással kell teljesíteni, amelyeken a közlemény rovatban minden esetben fel kell tüntetni a befizetés jogcímét, pontosan megjelölve, hogy melyik nyilvántartáshoz kapcsolódik.
Az igazolvány pótlásának (új igazolvány kiállításának) díja 3.000 Ft.
Igazolvány cseréje (megrongálódás) esetén
1. Kitöltött, aláírt adatlap
2. Igazolványkép
Az igazolvány elkészítéséhez szükség van 1 darab, 6 hónapnál nem régebbi igazolványképre, amelynek hátoldalán fel kell tüntetni a kérelmező nevét, valamint születési dátumát. Az igazolványhoz a fényképek szkennelésre kerülnek, így szükséges, hogy jó minőségű fénykép kerüljön benyújtásra, ezért a nyomtatóval papír alapra készített, homályos vagy pixeles fényképek nem fogadhatók el.
3. Megrongálódott eredeti igazolvány (amelynek a cseréjét kérelmezi)
4. Igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló dokumentum
A díjat a 10032000-01460658-00000000 számú Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésű számlára kell befizetni. A befizetést az e célból rendszeresített készpénz-átutalási megbízáson (befizetési csekken) vagy banki átutalással kell teljesíteni, amelyeken a közlemény rovatban minden esetben fel kell tüntetni a befizetés jogcímét, pontosan megjelölve, hogy melyik nyilvántartáshoz kapcsolódik.
Az igazolvány cseréjének (új igazolvány kiállításának) díja 3.000 Ft.
Igazolvány cseréje névváltozás esetén
1. Kitöltött, aláírt adatlap
2. Igazolványkép
Az igazolvány elkészítéséhez szükség van 1 darab, 6 hónapnál nem régebbi igazolványképre, amelynek hátoldalán fel kell tüntetni a kérelmező nevét, valamint születési dátumát. Az igazolványhoz a fényképek szkennelésre kerülnek, így szükséges, hogy jó minőségű fénykép kerüljön benyújtásra, ezért a nyomtatóval papír alapra készített, homályos vagy pixeles fényképek nem fogadhatók el.
3. Eredeti igazolvány (amelynek a cseréjét kérelmezi)
4. Adatváltozást igazoló dokumentum (pl. személyi igazolvány vagy házassági anyakönyvi kivonat másolata)
5. Igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló dokumentum
A díjat a 10032000-01460658-00000000 számú Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésű számlára kell befizetni. A befizetést az e célból rendszeresített készpénz-átutalási megbízáson (befizetési csekken) vagy banki átutalással kell teljesíteni, amelyeken a közlemény rovatban minden esetben fel kell tüntetni a befizetés jogcímét, pontosan megjelölve, hogy melyik nyilvántartáshoz kapcsolódik.
Az igazolvány cseréjének (új igazolvány kiállításának) díja 3.000 Ft.
Igazolvány cseréje szakterület-kiegészítés esetén
1. Kitöltött, aláírt adatlap
2. Igazolványkép
Az igazolvány elkészítéséhez szükség van 1 darab, 6 hónapnál nem régebbi igazolványképre, amelynek hátoldalán fel kell tüntetni a kérelmező nevét, valamint születési dátumát. Az igazolványhoz a fényképek szkennelésre kerülnek, így szükséges, hogy jó minőségű fénykép kerüljön benyújtásra, ezért a nyomtatóval papír alapra készített, homályos vagy pixeles fényképek nem fogadhatók el.
3. Eredeti igazolvány (amelynek a cseréjét kérelmezi)
4. Adatváltozást igazoló dokumentum (az újabb szakterület szakképesítésének megszerzését igazoló dokumentum, oklevél másolata)
5. Igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló dokumentum
A díjat a 10032000-01460658-00000000 számú Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésű számlára kell befizetni. A befizetést az e célból rendszeresített készpénz-átutalási megbízáson (befizetési csekken) vagy banki átutalással kell teljesíteni.
Az igazolvány cseréjének (új igazolvány kiállításának) díja 3.000 Ft.
6. A kérelmezett szakterületre vonatkozó továbbképzés teljesítéséről szóló igazolás(ok) másolata
A 93/2002. Korm. rendelet 6. § (3) bekezdése értelmében a szakterület-kiegészítési kérelem esetén a kérelemhez csatolni szükséges az arról szóló igazolás(oka)t, hogy a szakképesítés megszerzését követően, de a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban legalább 4 kreditpontot megszerzett a kérelmezett szakterületre minősített továbbképzés(ek) során.
Lakcímváltozás nyilvántartásban való átvezetése esetén
1. Kitöltött, aláírt adatlap
2. Adatváltozást igazoló dokumentum (pl. a lakcímkártya másolata)
3. Igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló dokumentum
A díjat a 10032000-01460658-00000000 számú Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésű számlára kell befizetni. A befizetést az e célból rendszeresített készpénz-átutalási megbízáson (befizetési csekken) vagy banki átutalással kell teljesíteni, a közlemény rovatban pontosan megjelölve, hogy melyik nyilvántartáshoz kapcsolódik.
Az adatváltozás nyilvántartáson történő átvezetésének díja 2.000 Ft.
Név- és lakcímváltozás nyilvántartásban való átvezetése, illetve szakterület kiegészítési eljárások együttes (a három eljárás típusból legalább kettő) kérelmezése esetén az igazgatási szolgáltatási díj mértéke 3.000 Ft.
A nyilvántartásból való törlés kérelmezése esetén
1. Kitöltött, aláírt adatlap
2. Korábban kiállított, eredeti, fényképes igazolvány
3. Igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló dokumentum
A díjat a 10032000-01460658-00000000 számú Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésű számlára kell befizetni. A befizetést az e célból rendszeresített készpénz-átutalási megbízáson (befizetési csekken) vagy banki átutalással kell teljesíteni, amelyeken a közlemény rovatban minden esetben fel kell tüntetni a befizetés jogcímét, pontosan megjelölve, hogy melyik nyilvántartáshoz kapcsolódik.
A nyilvántartásból való törlés díja 2.000 Ft.
Melléklet
A Magyar Államkincstár Megyei Igazgatóságainak
címjegyzéke és ügyfélfogadása
a regisztrációs feladatellátással kapcsolatban
Lehetőség szerint telefonon egyeztetett előzetes időpont alapján!
Megye
Cím
Ügyfélfogadási idő
Telefon-
szám
Budapest és Pest Megye
1139 Budapest, Váci út 71.
Hétfő: 8.00-15.00
Szerda: 8.00-12.00
06-1/371-99-79
Bács-Kiskun
6000 Kecskemét, Szabadság tér 1.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-76/487-365
Baranya
7621 Pécs, Apáca u. 6.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-72/421-400
Békés
5600 Békéscsaba, Szabadság tér 7-9.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-66/524-100
Borsod-Abaúj-Zemplén
3525 Miskolc, Hősök tere 3.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-46/533-932 06-46/513-053
Csongrád-Csanád
6721 Szeged, Széchenyi tér 9.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-62/568-168
Fejér
8000 Székesfehérvár, Ősz u. 11-13.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-22/534-600
Győr-Moson-Sopron
9024 Győr, Hunyadi u. 6/a.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-96/501-832
06-96/501-896
Hajdú-Bihar
4026 Debrecen, Hatvan u. 15.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-52/516-200
Heves
3300 Eger, Telekessy u. 2.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-36/520-300
Jász-Nagykun-Szolnok
5000 Szolnok, Magyar út 8.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-56/422-555
Komárom-Esztergom
2801 Tatabánya, Komáromi u. 6.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-34/519-500
Nógrád
3100 Salgótarján, Rákóczi út 15.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-32/620-803
06-32/620-800
Somogy
7400 Kaposvár, Rákóczi tér 7-8.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-82/501-149
06-82/501-100
Szabolcs-Szatmár-Bereg
4400 Nyíregyháza, Mártírok tere 8.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-42/586-800
Tolna
7100 Szekszárd, Széchenyi u. 48-52.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-74/504-200
Vas
9700 Szombathely, Hefele Menyhért u. 3-5.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-94/520-500
Veszprém
8200 Veszprém, Brusznyai Árpád utca 1.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-88/623-900
Zala
8900 Zalaegerszeg, Virág Benedek u. 5/B.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-92/503-163
06-92/503-146
TÁJÉKOZTATÓ AZ ADÓTANÁCSADÓK, AZ ADÓSZAKÉRTŐK ÉS AZ OKLEVELES ADÓSZAKÉRTŐK SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉSÉVEL KAPCSOLATBAN
Az adótanácsadói, az adószakértői és az okleveles adószakértői tevékenység megkezdésének és befejezésének bejelentéséhez, és a kapcsolódó nyilvántartásokban adatváltozás átvezetési kérelmek benyújtásáról és annak mellékleteiről
Az adótanácsadók, az adószakértők és az okleveles adószakértők tevékenységük megkezdését, továbbá a tevékenységhez kapcsolódó nyilvántartásban szereplő adataik változásának átvezetési kérelmét a Magyar Államkincstár Megyei Igazgatóságainak ügyfélszolgálati irodáinál (a továbbiakban: Igazgatóságok) nyújthatják be személyesen vagy meghatalmazott útján, továbbá megküldhetik a nyilvántartásba vételt végző szervezethez (hatósághoz) postai úton a Pénzügyminisztérium címére (1369 Budapest, Pf. 481.), illetve elektronikus ügyintézés keretében a https://epapir.gov.hu/ címen (részletes leírás:
https://penzugyiszakkepzes.kormany.hu/tajekoztatok-ado).
Az Igazgatóságok címjegyzékét a jelen tájékoztató melléklete tartalmazza. Az ügyfélszolgálati irodákban csak a kérelem beadására van lehetőség, a benyújtott kérelem tartalmi vizsgálatára nem kerül sor.
A kérelemre induló eljárásokban az ügyintézési határidő 60 nap.
Útmutató az adatlap kitöltéséhez
Minden tevékenység (adótanácsadói, adószakértői, okleveles adószakértői) vonatkozásában külön-külön bejelentést kell tenni vagy kérelmet kell benyújtani.
A szükséges nyomtatványcsomag az Igazgatóságoknál szerezhető be, amely tartalmazza:
a) a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény 22. § (1) bekezdése, valamint az az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 255. § (1) bekezdés b)–c) és e)–g) pontja szerinti adatokat tartalmazó bejelentő- és adatlapokat (a kettő közül az egyik kitöltése szükséges),
b) a tájékoztatót az adatlap kitöltéséhez és a mellékletek benyújtásához,
c) az igazgatási szolgáltatási díj (továbbiakban: díj) befizetésére szolgáló készpénzátutalási megbízást (csekket),
d) az átvételi elismervényt.
A készpénzátutalási megbízás kivételével a nyomtatványok a Minisztérium honlapjáról (www.penzugyiszakkepzes.kormany.hu) is letölthetőek! A díj befizetése átutalással is történhet (lásd: 4. pont).
A nyomtatványokat az adatok egyértelműsége érdekében jól olvashatóan (lehetőség szerint géppel, esetleg tollal, nyomtatott nagybetűkkel) szükséges kitölteni.
A tevékenység megkezdésének és folytatásának bejelentése
A bejelentéshez a Minisztérium honlapján elérhető bejelentőlapot kell kitölteni. A bejelentő lap elején szükséges megjelölni, hogy a bejelentés mely szakterületre:
- adótanácsadói,
- adószakértői
- vagy okleveles adószakértői
szakterületre vonatkozik.
Első lépésben a bejelentő kiválasztja, hogy bejelentést mely szakterületre vonatkozóan nyújtja be. A három szakterület – adótanácsadói, adószakértői és okleveles adószakértői – közül egy adatlapon egyszerre kizárólag egyet lehet megjelölni. Amennyiben a bejelentő több szakterületen is szeretné tevékenységet végezni, akkor minden szakterület vonatkozásában külön-külön bejelentést kell tennie.
A bejelentő lapon a kötelezően kitöltendő sorok:
Az a) sorba a bejelentő teljes nevét kell beírni.
A b) sorba a bejelentő születési nevét kell beírni.
A c) sorba a bejelentő születési helyét és pontos dátumát (év, hónap, nap) kell feltüntetni.
A d) sorba a bejelentő édesanyjának születési nevét kell beírni.
Az e) sorba az irányítószám, a helység, az utca, a házszám pontos feltüntetésével a bejelentő lakcímkártya szerinti lakóhelyét kell beírni.
Az f) sorba irányítószám, a helység, az utca, a házszám pontos feltüntetésével a bejelentő tartózkodási helyét vagy levelezési címet kell megadni, amennyiben ez eltér az e) pontban feltüntetett lakóhelytől.
A g) sorba a kapcsolattartáshoz szükséges elektronikus elérhetőséget kell megadni.
A h) sorba a kapcsolattartáshoz szükséges telefonszámot kell megadni.
Az i) sorba annak a szakképesítés megszerzését igazoló oklevélnek/bizonyítványnak a számát, az oklevelet/bizonyítványt kiállító intézmény nevét, valamint az oklevél/bizonyítvány kiállításának a keltét kell feltüntetni, amely a tevékenység végzésére jogosítja és amely alapját képezi a nyilvántartásba vételnek.
A nem kötelezően kitöltendő sorok tartalma:
A nem kötelezően kitöltendő sorok tartalma olyan információ, amely a potenciális megbízók számára a számukra megfelelő szakember kiválasztásában nyújt segítséget. Ezek az adatok a Minisztérium internetes honlapján elérhetőek.
Fentiek ismeretében nem kötelező a következő sorok kitöltése. Abban az esetben azonban, ha az érintett hozzájárul az adatok kezeléséhez, nyilvánosságra hozatalához, az számára is előnyt jelenthet, vagy megkönnyítheti a szolgáltatást végző azonosítását, illetve a hatósági eljárás lefolytatását.
Az alábbi adatok csak akkor kerülnek a nyilvántartásba és akkor hozhatók nyilvánosságra – a fentiek szerinti hozzájáruló nyilatkozaton kívül –, ha azok meglétét a bejelentő a dokumentumok csatolásával igazolja.
Az a) sorba a bejelentő megadhatja – amennyiben rendelkezik további szakképesítéssel – az egyéb szakképesítésének adatait (oklevél, bizonyítvány megnevezése, száma, kiállításának dátuma kiállító intézmény neve).A b) sorba a bejelentő megadhatja – amennyiben rendelkezik nyelvvizsgával – a nyelvvizsgájának típusát, fokozatát, a nyelvvizsga-bizonyítványának a számát.
Nyilatkozatok:
A bejelentő lapon a bejelentőnek nyilatkoznia kell – a megfelelő szövegrész egyértelmű megjelölésével – hogy az adatok mely körének nyilvánosságra hozatalához járul hozzá. A bejelentőnek nyilatkoznia kell arról is, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek, és nincs tudomása olyan körülményről, amely a Rendelet szerinti nyilvántartásba vételt kizárná. A megadott adatok valóságtartalmát az adópolitikáért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) ellenőrizni jogosult, a bejelentő pedig külön kérésre köteles az eredeti dokumentumokat bemutatni.
A bejelentő lapot a bejelentőnek a keltezés időpontját feltüntetve alá kell írnia, e nélkül a bejelentés nem nyújtható be.
A bejelentő lap mellékletei
1. Szakképesítést, szakképzettséget igazoló oklevél, okirat
A bejelentéshez csatolni kell a tevékenység végzésére jogosító, a nyilvántartásba vétel alapjául szolgáló szakképesítést, végzettséget igazoló oklevél, okirat másolatát.
a) A szakképesítést igazoló oklevél az adótanácsadók esetében az adótanácsadói szakképesítést igazoló okirat.
b) Az adószakértők esetében:
– egyetemi vagy főiskolai végzettséget, illetve alapképzésben, vagy mesterképzésben szerzett végzettséget és szakképzettséget, és
– adótanácsadó vagy pénzügyi tanácsadó (adó- és illeték szakon, vagy adó-, illeték- és vámszakon), vagy okleveles könyvvizsgáló szakképesítést igazoló okirat.
c) Az okleveles adószakértők esetében a szakképesítést igazoló oklevél az okleveles adószakértői szakképesítést igazoló okirat.
2. Igazolványkép
A nyilvántartásba vételt követően a hatóság a bejelentő részére a tevékenység végzésére való jogosultságot igazoló igazolványt állít ki. Az igazolvány elkészítéséhez 1 darab 2,5 x 3,2 cm-es, 6 hónapnál nem régebbi igazolványképre van szükség, amelynek hátoldalán fel kell tüntetni a bejelentő nevét, valamint születési dátumát. Az igazolványkép elektronikus úton is benyújtható a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mailcímen.
3. Hatósági erkölcsi bizonyítvány
A bejelentő lap melléklete továbbá egy 90 napnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvány, feltéve, hogy a benyújtást megelőzően olyan hatósági erkölcsi bizonyítványt másik, a Rendelet 2. § (1) bekezdés szerint kiadott igazolvány kiállításához a bejelentő nem nyújtott be, amely az új bejelentés benyújtásakor 90 napnál nem régebbi.
A bejelentő választhat, hogy maga szerzi be a nyilvántartásba vételi eljáráshoz hatósági erkölcsi bizonyítványát vagy annak beszerzését (az adatlapon megjelölve) a hatóságtól kéri.
Amennyiben a bejelentő az erkölcsi bizonyítvány adatainak hatóság általi beszerzését kéri, ezt jelölnie szükséges az adatlapon.
4. Igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló dokumentum
A bejelentési eljárásért fizetendő díj magánszemélyként történő megfizetését igazoló dokumentum is az adatlap mellékletét képezi (a postai készpénzátutalási megbízás igazoló szelvényrészének, vagy a bankszámla megterhelését tartalmazó bankkivonatnak a másolata).
A díjat a 10032000-01460658-00000000 számú Pénzügyminisztérium, Budapest elnevezésű számlára kell befizetni. A befizetést az e célból rendszeresített készpénz-átutalási megbízáson (befizetési csekken) vagy banki átutalással kell teljesíteni, amelyeken minden esetben fel kell tüntetni a befizetés jogcímét.
A díj összege a nyilvántartásba vételi kérelem esetén a könyvviteli szolgáltatást végzők, az adótanácsadók, az adószakértők és az okleveles adószakértők nyilvántartásba vételével és továbbképzésével összefüggő eljárásokért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról szóló 17/2018. (XII. 20.) PM rendelet 5. § (1) alapján 9.000.-Ft.
A díjat valamennyi bejelentéshez meg kell fizetni. A díj az eljárás díja, így az nem téríthető vissza akkor sem, ha a bejelentő nem kerül nyilvántartásba vételre, nem kap adótanácsadói, adószakértői vagy okleveles adószakértői tevékenység végzésére jogosító igazolványt.
Minden bejelentés vonatkozásában a fenti díjat külön-külön kell megfizetni.
5. Egyéb szakképesítés(eke)t igazoló oklevél
Amennyiben a bejelentő az adatlapon egyéb - a nyilvántartásba vételi feltételek között fel nem tüntetett - szakképesítése(i), illetve nyelvtudása(i) nyilvánosságra hozatalát kéri, akkor csatolnia kell a bejelentéséhez az e szakképesítés(eke)t igazoló oklevél(ek), illetve a nyelvvizsga-bizonyítvány(ok) másolatát is.
6. Szakmai önéletrajz
Az adószakértők esetében a bejelentés tudomásul vétele, illetve a névjegyzékbe történő felvétel további feltétele a szakképesítés megszerzését követően adótanácsadás vagy pénzügyi tanácsadás területén megszerzett legalább 3 éves szakmai gyakorlat igazolására alkalmas tartalmú és részletességű szakmai önéletrajz.
7. Legalább 20 kreditpont igazolása
A 2020. január 1-jét követően tett tevékenység megkezdésére vonatkozó bejelentésben a bejelentőnek igazolnia kell, hogy a bejelentést megelőző 12 hónapban továbbképzési kötelezettségét megfelelően teljesítette. Ennek megfelelően a bejelentést megelőző 12 hónapban 20 kreditpontot szükséges összegyűjteni. Az elvégzett továbbképzésről szóló igazolások másolati példányait a tevékenység megkezdésének bejelentéséhez szükséges csatolni.
8. Átvételi elismervény
A bejelentés személyes benyújtásakor az átvételi elismervény igazolja a benyújtott okmányok átvételét. Ezt a nyomtatványt is értelemszerűen kell kitölteni, amelynek egy példánya a bejelentőnél marad.
A bejelentő természetes személyt - amennyiben a hatályos jogszabályi előírásokban foglalt feltételeknek megfelel, a hatóság a nyilvántartásba felveszi, erről a bejelentőt egy tájékoztató levéllel és a tevékenység végzésére való jogosultságot igazoló igazolvány megküldésével értesíti.
Amennyiben a bejelentő a jogszabály feltételeire figyelemmel a tevékenység végzésére nem jogosult, az eljáró hatóság megtiltja a bejelentőnek a tevékenység végzését, amelyről a bejelentőt közigazgatási hatósági határozatban értesíti.
A határozat ellen fellebbezésnek helye nincs. A bejelentő a határozat ellen közigazgatási pert indíthat. A keresetlevelet a vitatott közigazgatási cselekmény közlésétől számított harminc napon belül kell a vitatott cselekményt megvalósító közigazgatási szervhez – a határozatot kibocsátó hatósághoz - benyújtani. A perre az a bíróság illetékes, amelynek illetékességi területén a per tárgyává tett közigazgatási tevékenység megvalósult. A perre a Budapest főváros területén megvalósult közigazgatási tevékenység esetében a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság illetékes.
A nyilvántartásba vételi eljárást követő egyéb eljárások
A nyilvántartásba vételt követő eljárásokhoz a Minisztérium honlapján elérhető adatlapot kell kitölteni. (www.penzugyiszakkepzes.kormany.hu/adatlapok-nyilvantartas-ado)
Az adatlap elején a szakterületen túl a kérelem tárgyát is szükséges megjelölni:
- az igazolvány pótlása,
- az igazolvány cseréje (adatváltozás, megrongálódás),
- a nyilvántartásban szereplő adatokban történt változás(ok) átvezetése (ha az nem érinti az igazolványon feltüntetett adatokat),
- a nyilvántartásból való törlés.
Abban az esetben, ha a kérelmező több eljárási cselekményt is megjelöl, a megjelölt eljárási cselekményekhez tartozó eljárási díjak közül csak egyet, a legmagasabbat köteles megfizetni. (Pl.: Ha kérelmező egyszerre jelöli meg a tevékenység folytatására jogosító igazolvány pótlását (3000 Ft) és a lakcímváltozásának átvezetését (2000 Ft), akkor összesen 3000 Ft eljárási díjat kell megfizetnie.)
· Igazolvány pótlása esetén csatolandó az adatlaphoz:
- 1 darab 2,5 x 3,2 cm-es, 6 hónapnál nem régebbi igazolványkép
- 3.000.- Ft igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló dokumentum (a postai készpénzátutalási megbízás igazoló szelvényrészének, vagy a bankszámla megterhelését tartalmazó bankkivonatnak a másolata).
· Adatváltozás átvezetése igazolványcsere nélkül (névjegyzékben szereplő adatokban történt változás átvezetésének kérelme, amennyiben a változás nem érinti az igazolványon feltüntetett adatokat), esetén mellékelni kell az adatlaphoz:
- az adatváltozást igazoló dokumentum (pl. lakcímkártya) másolat
- 2.000.- Ft igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló dokumentumot (a postai készpénzátutalási megbízás igazoló szelvényrészének, vagy a bankszámla megterhelését tartalmazó bankkivonatnak a másolata).
· Adatváltozás átvezetése igazolványcserével (névjegyzékben szereplő adatokban történt változás átvezetésének kérelme, amennyiben a változás érinti az igazolványon feltüntetett adatokat, a hatóság új igazolványt állít ki), esetén mellékelni kell az adatlaphoz:
- a korábban kiállított eredeti igazolványt,
- 1 darab 2,5 x 3,2 cm-es, 6 hónapnál nem régebbi igazolványképet,
- 3.000.- Ft igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló dokumentumot (a postai készpénzátutalási megbízás igazoló szelvényrészének, vagy a bankszámla megterhelését tartalmazó bankkivonatnak a másolata).
· Igazolvány visszavonása (nyilvántartásból való törlés kérése) esetén az adatlaphoz csatolni kell:
- nyilvántartásba vételkor kiállított, eredeti igazolványt,
- 2.000.- Ft igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló dokumentumot (a postai készpénzátutalási megbízás igazoló szelvényrészének, vagy a bankszámla megterhelését tartalmazó bankkivonatnak a másolata).
Melléklet
A Magyar Államkincstár Megyei Igazgatóságainak
címjegyzéke és ügyfélfogadása
a regisztrációs feladatellátással kapcsolatban
Lehetőség szerint telefonon egyeztetett előzetes időpont alapján!
Megye
Cím
Ügyfélfogadási idő
Telefon-
szám
Budapest és Pest Megye
1139 Budapest, Váci út 71.
Hétfő: 8.00-15.00
Szerda: 8.00-12.00
06-1/371-99-79
Bács-Kiskun
6000 Kecskemét, Szabadság tér 1.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-76/487-365
Baranya
7621 Pécs, Apáca u. 6.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-72/421-400
Békés
5600 Békéscsaba, Szabadság tér 7-9.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-66/524-100
Borsod-Abaúj-Zemplén
3525 Miskolc, Hősök tere 3.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-46/533-932 06-46/513-053
Csongrád-Csanád
6721 Szeged, Széchenyi tér 9.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-62/568-168
Fejér
8000 Székesfehérvár, Ősz u. 11-13.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-22/534-600
Győr-Moson-Sopron
9024 Győr, Hunyadi u. 6/a.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-96/501-832
06-96/501-896
Hajdú-Bihar
4026 Debrecen, Hatvan u. 15.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-52/516-200
Heves
3300 Eger, Telekessy u. 2.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-36/520-300
Jász-Nagykun-Szolnok
5000 Szolnok, Magyar út 8.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-56/422-555
Komárom-Esztergom
2801 Tatabánya, Komáromi u. 6.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-34/519-500
Nógrád
3100 Salgótarján, Rákóczi út 15.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-32/620-803
06-32/620-800
Somogy
7400 Kaposvár, Rákóczi tér 7-8.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-82/501-149
06-82/501-100
Szabolcs-Szatmár-Bereg
4400 Nyíregyháza, Mártírok tere 8.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-42/586-800
Tolna
7100 Szekszárd, Széchenyi u. 48-52.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-74/504-200
Vas
9700 Szombathely, Hefele Menyhért u. 3-5.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.00
Péntek: 8.00-13.00
06-94/520-500
Veszprém
8200 Veszprém, Brusznyai Árpád utca 1.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-88/623-900
Zala
8900 Zalaegerszeg, Virág Benedek u. 5/B.
Hétfő-Csütörtök: 8.00-16.30
Péntek: 8.00-14.00
06-92/503-163
06-92/503-146